مرجع فایل های فرهنگیان

دانلود اقدام پژوهی - طرح جابر - برنامه سالانه - طرح تدبیر - تقویم اجرایی - گزارش تخصصی و سایر فایل های فرهنگیان

مرجع فایل های فرهنگیان

دانلود اقدام پژوهی - طرح جابر - برنامه سالانه - طرح تدبیر - تقویم اجرایی - گزارش تخصصی و سایر فایل های فرهنگیان

گزارش تخصصی با موضوع نماز

گزارش تخصصی با موضوع نماز

گزارش تخصصی :افزایش علاقه و انگیزش دانش آموزان نسبت به شرکت در نماز جماعت فرمت فایل word  تعداد صفحات 22

چکیده

این پژوهش به منظور علاقمند کردن دانش آموزانم به نماز و نماز جماعت و اصلاح بعضی از رفتارهای نادرست آنها صورت گرفت. همه‌‌ی ما خوب می‌دانیم که انجام فریضه‌ی نماز باعث تربیت صحیح فرد خواهد شد و از این رهگذر نتایج سودمندی عاید فرد و جامعه خواهد شد در این میان اهمیت نماز جماعت بر کسی پوشیده نیست و ساده انگاری در تربیت دینی بچه‌ها نسل ها را به قربانگاه می‌کشد و سرمایه‌های انسانی را تباه می‌سازد. عامل مهم در تربیت نیکو در افراد درک و کاربرد مؤثر نماز در زندگی است و من نیز تصمیم گرفتم با کمک گرفتن از اولیا و دانش‌آموزان و همکاران و اساتید محترم و با مطالعه و تحقیق در این زمینه بتوانم با یافتن راهکارهای عملی و ابتکاری و اجرای آنها دانش‌آموزان را به نماز و نماز جماعت علاقه‌مند کنم و در ضمن بسیاری از رفتارهای نادرست آنها را اصلاح کنم.

فایل سل فایل

 

دانلود

گزارش تخصصی درس املاء

گزارش تخصصی درس املاء

عنوان گزارش تخصصی :چگونگی برطرف کردن ضعف املای دانش آموزان ابتدایی تعداد صفحات 23 فرمت فایل WORD

مقدمه

همه‌ی ما دوران تحصیل و مدرسه‌ی خود را خوب به یاد داریم. کلاس‌های پرجمعیّتی که هر نیمکت با زحمت سه دانش‌آموز را در خود جای می‌داد. زمانی که زنگ املا فرا می‌رسید، معلم می‌گفت: «بچّه‌ها! نفرات وسط هر نیمکت بیرون بیایند و روی زمین بنشینند. بچًه‌هایی هم که در نیمکت‌ نشسته‌اند، کیف‌هایشان را روی نیمکت بگذارند. سرمیزی‌ها سر میز. ته میزی‌ها هم ته‌میز» کوهی از کیف بر روی میزها قرار می‌گرفت تا مبادا دانش‌آموزی سرخود را حرکت دهد و چشمش به املای دیگری بیفتد. سپس معلم با حالت دستوری و کلمه به کلمه، متن املا را می‌خواند. هنوز هم با گذشت سال‌ها، حتّی با تغییر کتاب‌های درسی، باز هم شاهد برگزاری چنین املاهایی در کلاس درس هستیم.

فایل سل فایل

 

دانلود

گزارش تخصصی امور اداری مدرسه

گزارش تخصصی امور اداری مدارس

دانلود گزارش تخصصی امور اداری(ویژه معاونان اجرایی ، آموزشی ، مدیران ) فرمت فایل WORD  تعداد صفحات 11

چکیده گزارش:

چشم انداز آموزش و پرورش در آینده، دورنمای نظام بسیار پیچیده ای است که در نگاه اول بروندادهای نهایی غیر قابل پیش بینی و غیر قابل تصور دارد ولی با توجه به اینکه هر آینده ای مبتنی بر گذشته است، آینده ی آموزش و پرورش بر اساس عملکرد گذشته ی آن پیش بینی می شود، به عبارت دیگر موقعیت های جدید حاصل پویایی و تحرک در موقعیت های گذشته است.چشم انداز آموزش و پرورش در آینده، دورنمای نظام بسیار پیچیده ای است که در نگاه اول بروندادهای نهایی غیر قابل پیش بینی و غیر قابل تصور دارد

مقدمه گزارش:

برای آماده کردن نسل حاضر برای زندگی در آینده، آموزش و پرورش باید با شناخت روح زمانه و نیازهای نشأت گرفته از آن، پاسخگوی تقاضاهای مبتنی بر شرایط جدید باشد و خود را با آن منطبق سازد . با انباشت مسائل جهانی و ملی و به طور دایم پویا و تغییر پذیر، آموزش و پرورش ناگزیر است با تدوین راهبردهای منطقی و واقع بینانه، خود را با حرکت نسل امروز هماهنگ کند و با مسائل حل نشده و اضطراب ها و بحران های ناشی از آن همچون هویت، اشتغال و کنکور روبه رو شود.

فایل سل فایل

 

دانلود

گزارش تخصصی آمادگی دفاعی

گزارش تخصصی معلمان آمادگی دفاعی

دانلود گزارش تخصصی دبیر دفاعی  تعداد صفحات10 فرمت فایل WORD

چکیده گزارش:

وضعیت وشرایط دنیای امروز و فریب کاری و توطئه‌های مختلف قدرت‌های سیاسی ونظامی جهان می‌طلبد که نوجوانان و جوانان عزیز با هوشیاری کامل به حوادث و اتفاقات سیا سی واجتماعی توجه نمایند، تا بتوانند با انتخاب مناسب‌ترین راهنقش موثری در حفظ استقلال فرهنگی وسیا سی کشور و پیشرفت میهن داشته باشند. جوانان یا به اصطلاح دانش آموزان مهارت‌های خاصی را از از طریق مشاهده ودیدن فرا می‌گیرند و در وجود آن‌ها تقویت حس مسئولیت پذیری و همچنین حس اعتماد به نفس وخلاقیت ایجاد می‌شود.

مقدمه گزارش:

به این آسیب مبتلا هستیم. قطعاً” به منظور تعریف یک فعالیت تجمیعی دفاعی، نخست بایستی به سراغ تعریف خود مفهوم تجمیعی دفاعی برویم و بر این اسا س علت مشکل بودن پاسخ گویی به این پرسش، وابستگی به عواملی است مانند: پیچیدگی مفهوم فعالیت‌های تجمیعی دفاعی چند گانگی و تضاد گونه بودن آن ، ابهام، عمومیت وکلیت مفهومی آن، سیا ل بودن واژه تجمیعی دفاعی.

فایل سل فایل

 

دانلود

اقدام پژوهی درمورد شاداب سازی محیط مطالعه

اقدام پژوهی با موضوع شاداب سازی محیط مطالعه

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم به شادابی حیاط و محوطه بازی ‏و مطالعه بچه ها کمک کنم. تعداد صفحات 23  فرمت فایل word

مقدمه

هرساله با هزینه سنگینی که از طرف اولیاء آموزشگاه در رابطه با فضا سازی و محیطی سالم آرام و آراسته برای مطالعه و ورزش دانش آموزان صرف می شود. اما باز متاسفانه مشاهده می شود که دانش آموزان از این امکانات استفاده نمی کنند و یا این که رغبتی به مطالعه کردن در زنگ های تفریح از خود نشان نمی دهند. که اغلب دانش آموزان با این که می دانند مطالعه کردن بخشی از زندگی و پیشرفت تحصیلی آنان را به خود اختصاص داده است یا توجهی به این امر ندارند و یا علاقمندی زیادی از خود نشان نمی دهند و بیشتر اشتیاق آنها معطوف می شود به مطالعه ی شب امتحان و قبول شدن و نمره گرفتن و به محض رفتن به خانه کتاب و درس را رها کرده تا فردا که به مدرسه می آیند از اینرو برخورد وظیفه دانستم که کاری کنم تا دانش آموزان به مطالعه ی کتب درسی خود علاقه مند شوند.هرساله با هزینه سنگینی که از طرف اولیاء آموزشگاه در رابطه با فضا سازی و محیطی سالم آرام و آراسته برای مطالعه و ورزش دانش آموزان صرف می شود.

فایل سل فایل

 

دانلود